Truma Combi Gas (H)
Przyczyna
Tryb letni z pustym zbiornikiem wody. Skończyła się woda w kamperze.
Usunięcie
Wyłączyć ogrzewanie Truma i odczekać do wystygnięcia. Napełnić bojler
wodą. Skasować błąd wg instrukcji.
Przyczyna
Przekroczona temperatura ciepłego powietrza, możliwe bo:
- Nie wszystkie rury ciepłego powietrza są podłączone
- Zablokowany wlot powietrza obiegowego
- Zablokowane wyloty ciepłego powietrza
Usunięcie
- Sprawdzić poszczególne otwory wylotowe
- Sprawdzić, czy podłączone są 4 rury ciepłego powietrza
- Usunąć blokadę wlotu powietrza obiegowego
Przyczyna
Uszkodzony czujnik temperatury wewnątrz kampera lub jego kable doprowadzające
Usunięcie
Sprawdzić kable czujnika temperatury pomieszczenia, w razie uszkodzenia wymienić. W razie uszkodzenia wymienić czujnik temperatury kampera.
Przyczyna
Grożące za niskie napięcie. Za niskie napięcie akumulatora < 10,4 V.
Usunięcie
Naładować akumulator lub sprawdzić jego sprawność. Być może trzeba zmienić akumulator na nowy.
Przyczyna
Element grzejny FrostControl wykazuje zwarcie.
Usunięcie
Odłączyć wtyk elementu grzejnego od elektronicznej jednostki sterującej. Wymienić element grzejny. W efekcie może być konieczna wizyta w serwisie Truma lub warsztatu dla kamperów.
FrostControl jest bezprądowym zaworem bezpieczeństwa/
spustowym. W razie zagrożenia mrozem bojler opróżniany jest
automatycznie przez króciec opróżniający. Przy nadciśnieniu
w układzie następuje automatyczne, skokowe wyrównanie
ciśnienia za pomocą zaworu bezpieczeństwa.
Przyczyna
Otwarte okno nad kominem gaz (wyłącznik okienny). Okno bezpośrednio nad wylotem spalin gazowych jest otwarte i czujnik blokuje dalsze działanie gazu. Celem tego jest działanie dla bezpieczeństwa osób w kamperze.
Usunięcie
Zamknąć okno w kamperze, które znajduje się nad wylotem spalin gaz.
Przyczyna
Za wysokie napięcie w akumulatorze > 16,4 V
Usunięcie
Sprawdzić napięcie akumulatora i źródła napięcia, np. ładowarkę
Przyczyna
Zbyt niskie napięcie. Za niskie napięcie akumulatora < 10,0 V
Usunięcie
Naładować akumulator. Ewentualnie wymienić stary akumulator lub podłączyć zasilanie z sieci
Przyczyna
- Brak napięcia roboczego 230 V
- Uszkodzony bezpiecznik 230 V
- Zadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem
Usunięcie
- Zapewnić napięcie robocze 230 V
- Wymienić bezpiecznik 230 V (patrz instrukcja Truma Combi)
- Zresetować zabezpieczenie przed przegrzaniem (patrz instrukcja Combi)
Przyczyna
Butla gazu pusta
Usunięcie
Wymienić butlę gazu
Przyczyna
Butla gazu lub zawór szybkozamykający w doprowadzeniu gazu zamknięte
Usunięcie
Sprawdzić dopływ gazu i otworzyć zawory
Przyczyna
Układ regulacji ciśnienia gazu oblodzony
Usunięcie
Zastosować układ ogrzewania regulatora (EisEx)
Przyczyna
Za wysoki udział butanu w butli gazu
Usunięcie
Użyć propanu. Zwłaszcza w temperaturze poniżej 10°C butan nie
nadaje się do ogrzewania
Przyczyna
Zamknięty wlot powietrza do spalania lub wylot spalin
Usunięcie
Sprawdzić otwory, czy nie są zanieczyszczone (błotem śniegowym
lodem, liśćmi itp.) i ewentualnie oczyścić.
Przyczyna
Układ regulacji ciśnienia gazu jest uszkodzony
Usunięcie
Sprawdzić / wymienić układ regulacji ciśnienia gazu. Konieczna wizyta w serwisie.
Przyczyna
Ogrzewanie nie ma zasilania 12 V. Problem z elektryką lub płytą centralną na piecu Trumy.
Usunięcie
W teorii zapewnić zasilanie 12 V. W praktyce wizyta w serwisie i prawdopodobna wymiana pieca centralnego Truma.
Przyczyna
Brak połączenia pomiędzy ogrzewaniem (piecem) a panelem obsługi (dotykowym).
Usunięcie
Zapewnić połączenie pomiędzy ogrzewaniem a panelem obsługi. Sprawdzić wtyczki wpinane do panelu i kable prowadzące. Możliwe wypięcie się wtyczki.
Przyczyna
Zbyt niskie napięcie. Za niskie napięcie akumulatora < 10,0 V
Usunięcie
Naładować akumulator. Ewentualnie wymienić stary akumulator.
Przyczyna
Grożące za niskie napięcie. Za niskie napięcie akumulatora < 10,4 V
Usunięcie
Naładować akumulator.
Przyczyna
Tryb letni z pustym zbiornikiem wody. Bojler nie ma wody.
Usunięcie
Wyłączyć ogrzewanie Truma i odczekać do wystygnięcia. Napełnić bojler wodą.
Przyczyna
Przekroczona temperatura ciepłego powietrza:
- Nie wszystkie rury ciepłego powietrza są podłączone
- Zablokowane wyloty ciepłego powietrza
- Zablokowany wlot powietrza obiegowego
Usunięcie
- Sprawdzić, czy podłączone są 4 rury ciepłego powietrza
- Sprawdzić poszczególne otwory wylotowe
- Usunąć blokadę wlotu powietrza obiegowego
Przyczyna
- Brak napięcia roboczego 230 V
- Uszkodzony bezpiecznik 230 V
Usunięcie
- Zapewnić napięcie robocze 230 V
- Wymienić bezpiecznik 230 V (patrz instrukcja obsługi Combi)
Przyczyna
Brak dopływu gazu w trybie mieszanym /opcja grzania gdy wybrane źródło zarówno gaz jak i prąd = cykl mieszany/ Brakuje gazu stąd tryb się wyłączył.
Usunięcie
Sprawdzić dopływ gazu. Patrz błąd # 507
(w trybie mieszanym nadal działa ogrzewanie elektroniczne)
Przyczyna
Osiągnięta maksymalna liczba resetowań błędów systemu Truma Combi
Usunięcie
Odczekać 15 minut i zresetować błędy
Przyczyna
Zadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem systemu Truma Combi.
Usunięcie
Zresetować zabezpieczenie przed przegrzaniem (patrz instrukcja obsługi Truma)
Truma Combi Diesel (H)
Przyczyna
Uszkodzony czujnik temperatury wewnątrz kampera lub jego kable doprowadzające
Usunięcie
Sprawdzić kable czujnika temperatury pomieszczenia, w razie uszkodzenia wymienić. W razie uszkodzenia wymienić czujnik temperatury kampera.
Przyczyna
Brak paliwa diesel wskutek niewystarczającego poziomu napełnienia zbiornika, opróżnionego zbiornika lub skośnego ustawienia kampera.
Usunięcie
Napełnić zbiornik paliwem diesel. Następnie napełnić przewód paliwowy zgodnie z opisem w rozdziale „Pierwsze uruchomienie” (patrz instrukcja obsługi Combi Diesel)
Przyczyna
Brak połączenia pomiędzy ogrzewaniem a panelem obsługi Truma.
Usunięcie
Zapewnić połączenie pomiędzy ogrzewaniem a panelem obsługi systemu Truma.
Przyczyna
Element grzejny FrostControl wykazuje zwarcie.
Usunięcie
Odłączyć wtyk elementu grzejnego od elektronicznej jednostki sterującej.
Wymienić element grzejny Truma.
Przyczyna
Przekroczona temperatura ciepłego powietrza, możliwe bo:
- Nie wszystkie rury ciepłego powietrza są podłączone
- Zablokowany wlot powietrza obiegowego
- Zablokowane wyloty ciepłego powietrza
Usunięcie
- Sprawdzić poszczególne otwory wylotowe
- Sprawdzić, czy podłączone są 4 rury ciepłego powietrza
- Usunąć blokadę wlotu powietrza obiegowego
Przyczyna
Przekroczona temperatura wody w trybie zimowym:
- Za wysoka temperatura w zbiorniku wody
- Zablokowane wyloty ciepłego powietrza
- Zablokowany wlot powietrza obiegowego
Usunięcie
- Wyłączyć urządzenie i odczekać do wystygnięcia. Napełnić bojler
wodą - Sprawdzić poszczególne otwory wylotowe
- Usunąć blokadę wlotu powietrza obiegowego
Przyczyna
Przekroczona temperatura wody w trybie letnim:
- Za wysoka temperatura w zbiorniku wody
- Zablokowane wyloty ciepłego powietrza
- Zablokowany wlot powietrza obiegowego
Usunięcie
- Wyłączyć urządzenie i odczekać do wystygnięcia. Napełnić bojler
wodą - Sprawdzić poszczególne otwory wylotowe
- Usunąć blokadę wlotu powietrza obiegowego
Przyczyna
Za niskie napięcie akumulatora < 10,2 V
Usunięcie
- Sprawdzić napięcie akumulatora, ewentualnie naładować akumulator
- Krótkoterminowy środek zaradczy. Wyłączyć silne odbiorniki lub
uruchomić silnik pojazdu, aż ogrzewanie zacznie pracować (ok.
4 minuty) - Pojemność akumulatora niewystarczająca, ewentualnie wymienić
stary akumulator
Przyczyna
Za wysokie napięcie > 16,4 V
Usunięcie
Sprawdzić napięcie akumulatora i źródła napięcia, np. ładowarkę
Przyczyna
Otwarte okno nad kominem (wyłącznik okienny)
Usunięcie
Zamknąć okno w którym znajduje się czujnik Truma
Przyczyna
- Brak napięcia roboczego 230 V
- Uszkodzony bezpiecznik 230 V
- Zadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem
Usunięcie
- Zapewnić napięcie robocze 230 V
- Wymienić bezpiecznik 230 V (patrz instrukcja obsługi Combi)
- Zresetować zabezpieczenie przed przegrzaniem (patrz instrukcja
obsługi Combi)
Przyczyna
Grożące za niskie napięcie < 11,5 V
Usunięcie
Oszczędzać energię elektryczną z akumulatora, np. ograniczyć
oświetlenie i naładować akumulator.
Przyczyna
Ogrzewanie nie ma zasilania 12 V. Problem z elektryką lub płytą centralną na piecu Trumy.
Usunięcie
W teorii zapewnić zasilanie 12 V. W praktyce wizyta w serwisie i prawdopodobna wymiana pieca centralnego Truma.